tisdag 7 februari 2017

När energin är på topp? eller i alla fall på väg tillbaka




















Förra veckan var jag helt under isen. Träna? Nä tack... lusten fanns inte, motivationen fanns inte, energin fanns inte. Det blev helt enkelt ingen träning alls!

Denna veckan har jag tagit mig själv i kragen igen. Inte var det roligt igår heller men jag gick dit. Benpasset från, ja ni vet...vi får väl se om jag kan gå imorgon. Ibland undrar jag om vår tränare inte är sadist egentligen😜. Det känns på allvar som att hon verkligen älskar att plåga oss😅 Förhoppningsvis gör det väl nytta.



Målningen i lägenheten går framåt. I lördags målade vi en gång, i söndags målade vi ännu en gång och ikväll slutförde vi målningen av väggarna med en tredje strykning. Denna gången med Jotuns Lady väggfärg. Vilken skillnad att måla med denna underbara färg istället för med den slabbiga häftgrunden som man måste grunda med. Det här var så mycket lättare och resultatet känns helt ok. Nu är det bara dörrkarmar och fönster kvar. På lördag hoppas jag att vi kan slutföra och börja flytta in möbler här för att därefter kunna påbörja nästa rum. Det här är ett riktigt roligt projekt!

Ett utav dagens glädjeämnen var faktiskt ljuset! Jag såg skillnaden! Även om det var så kallt att man höll på att frysa arsl-t av sig så var det faktiskt ljust kl 5 på eftermiddagen. Det ger hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!