söndag 19 februari 2017

Vi målar o målar o målar o så åker jag till IKEA



 Ännu en dag är avverkad då vi målar o målar o målar men oj vad det går framåt! Idag har vi i princip slutfört målningen i den stora hallen samt påbörjat i den lilla hallen. Vitt, vitt, vitt men sen kom jag på att vi hade en burk gråblå färg kvar från ommålningen av vårt pannrum. Det skulle väl passa fint i den lilla hallen?

Sagt o gjort, jag hämtade den, ljusade upp den lite med lite extra vitt och började sen med att måla städskåpet invändigt. Ska man måla inomhus så måste jag faktiskt rekommendera Jotuns Ladyfärg. Den skvätter inte och resultatet blir väldigt bra. När skåpet var klart invändigt så fortsatte jag med resten av den lilla hallen. Det här är så kul!




Jag älskar verkligen att måla, att man med så små medel kan förändra så mycket. Färg gör skillnad!

























Det blir förstås stökigt så det är så skönt att bara kunna stänga dörren och gå därifrån när man är klar för dagen.
















Lite avkoppling kände jag mig värd efter allt hemmafix så efter lunch idag satte jag mig i bilen o körde söderut, mot Helsingborg och IKEA. Hemma var det 3 gr o dimma, i Helsingborg var det 7 grader och sol. Tänk vad det kan vara skillnad.

Ja när lägenheten väl är färdigmålad så behöver den givetvis piffas till lite extra också. Idag köpte jag in lakan, gardiner, gardinstänger, handdukar m m. Det är mycket som ska fixas inför sommarsäsongen men det är kul det här. Egentligen var jag nog mest sugen på att åka till Gekås idag men jag orkade bara inte. Allt för långt att åka i dimma och 3 plusgrader. IKEA dög bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!