tisdag 12 juni 2012

Cykla o pausa, cykla o pausa…

PhotoGrid_1339529383695

Vilken dag! Vaknade till strålande solsken, vilken morgon! En morgon som gjorde mig på gott humör. Tyvärr så tornade molnen upp sig ju närmre jobbet jag kom. I storstaden var det helmulet MEN det rättade till sig! Solen behagade komma fram strax innan lunch o staden visade sig från sin allra bästa sida.

Dagens lunchpromenad resulterade INTE i någon shopping men väl ett besök i en hästshop….en gammal välbekant affär som jag aldrig besöker nu för tiden eftersom vi inte har några hästar men en hästaffär är alltid en hästaffär! Den doften är helt ljuvlig för mig. Doften av läder blandat med lite andra hästspecifika dofter. “Kan jag hjälpa dig med något”, var frågan jag fick i affären. “Nej tack, sa jag, jag har inte ens några hästar längre, (det är möjligt att jag inte ens har alla hästar hemma, ha, ha:)) jag vill bara gå här o lukta o titta lite….” o nej, jag tror inte att de tyckte att jag var konstig. Kanske att de kände igen mig. Jag har varit där många gånger förr men det var ett antal år sedan.

version-76603125b05de1f69b8e334a91a2a032[3]

När jag kom hem så kastade jag på mig träningskläderna för att ge mig ut på en cykeltur i det fina vädret. Utrustad med cykeldator, pulsklocka och Runkeeper i mobilen känner jag mig väl rustad. Jag sätter på Runkeepern och trycker ner den i ärmhållaren och den säger “paused” (de e engelska för pausad alltså mamma…), jag plockar upp den igen o sätter igång den o trycker ner den i ärmhållaren o den säger “paused”!!! Så där håller jag på ungefär 5 gånger innan jag blir så förbannat så jag slänger ärmhållaren i backen o lägger mobilen i mobilväskan på cykeln, då säger  den”paused”!!! F..ck, f..ck, f…ck!!! Tills jag kommer på…..det finns en ny funktion på Runkeepern som jag ställt in, autopaus….om du står still så pausar den automatiskt….vilken idiot jag e….tänk om man kunde komma ihåg vad man gjort….OK, 1,6 mil på 49 min i backig terräng blev det till slut. Jag är nöjd. Mitt nya mål är minst 5 mils cykling i veckan utöver min intensivkurs på Studio 4.

Vin2

Efter cyklingen blev det en god sallad på altanen med älsklingen o sen gav jag mig ut för att rensa i rabatterna. Då ringer telefonen…det är min mamma. Kul! Vi pratar en bra stund o sen lägger jag på. Precis när jag stoppar ner mobilen i fickan så ringer det igen…. Då är det äldste sonen som ringer o vi pratar både länge o väl. SEN rensar jag lite rabatter (ca halv 9 på kvällen) efter det ÄNTLIGEN en dusch. När jag kommer ut ur duschen så ringer min kära syster ifrån USA!!! Vilken familjekväll det blev! Jag som nästan aldrig pratar i telefon o så pratar jag med 3 släktingar på samma kväll. Som det kan bli. O nu sitter jag här på altanen o bara njuter av att det äntligen blivit en sommarkväll igen.

Imorgon ska jag o älsklingen åka tillsammans till jobbet o luncha ihop o äntligen har jag fått en ny chef som har POTENTIAL att bli en lika bra chef som den bästa chef jag någonsin har haft!! En tvillingsjäl om än ett lejon som jag själv.

Livet e allt bra härligt!

1 kommentar:

  1. Är du lejon? Det är jag med:-)

    Oj, vad du cyklar!! Duktiga du. Önskar jag hade så mycket som hälften av din träningseffektivitet. Just nu ligger jag lååångt efter. Bara äter kakor. Typ:-)

    Kramar!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!