söndag 6 april 2014

Påskpynt, föräldrabesök o Verisure

Idag fick den fina julkrukan lite nytt innehåll. Den fina gula vårelden som igår fick följa med hem från Blomsterhallen i Boarp, planterades raskt och fick sällskap av lite gult sisalgarn och lila kulor. Hux flux blev den tidigare julgruppen en påskgrupp. Det är det lilla som gör det.

 

En synnerligen grå och tråkig helg, bortskämda som vi tidigare varit med ljuvligt vårväder. Vi satte oss raskt i bilen i morse o styrde kosan mot Varberg o mina föräldrar där vi fick den bästa middagen, baconlindad kycklingfilé med jordgubbar o vispgrädde till efterrrätt.

Lexie o Jack lekte glatt hela dagen. Det var nog så att Lexie var väldigt glad när vi äntligen åkte hem. Hon satt stundtals med bedjande ögon utanför fönstret o ögonen sa: "Ta mig härifrån" Jack, en smålandsstövare på bara knappt ett år, har betydligt mycket mer energi än vår stora Lexie som är fyra år. Kul hade de nog trots allt.

Tänk, de gamla jul/påskkaktusarna som jag fått av min mamma (är de kanske t o m från mormors tid??) de blommar alltid både jul o påsk. ) Om den ena blommar till jul så blommar den andra till påsk, det slår aldrig fel, helt fantastiskt, eller hur?

När vi kom hem från dagens föräldrabesök så kände vi oss väldigt trygga när vi såg att vi hade finbesök av sonen;- ) Verisure, alarms with IQ, givetvis är vårt hus utrustat med detta eminenta larm o jag är så nöjd. Lika nöjd som jag var med sonens besök så att årets första karréskivor blev grillade till båda vårs förtjusning. Gott o trevligt. En helt igenom bra helg!

Ja men sa jag förresten att jag var ute o sprang? Sjätte träningstillfället denna veckan. Det känns bra det här. Jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!