söndag 14 september 2014

Söndagspromenad i Osbecks bokskogar

2014-09-14 15.07.20

Efter att ha ägnat förmiddagen åt biltvätt o strykning så begav vi oss iväg mot Laholm för en söndagspromenad tillsammans med Lexie. Det är ett säkert hösttecken, söndagspromenader. Det händer betydligt oftare på hösten än annars.

2014-09-14 14.59.26

Vi körde mot Hasslöv och vände nosen upp mot åsen för att vandra i Osbecks bokskogar. Ett för mig hittills helt okänt ställe. Lexie blir glad så hon gnyr o kvider varje gång vi öppnar bakluckan i bilen och hon förstår att hon ska få följa med.

2014-09-14 14.40.21

Idag är det valdag och jag tror väl aldrig att jag hört så mycket tjat om det förut. O ja, jag HAR röstat!! För mer än en vecka sedan. Det var lika bra att få det gjort så slipper man tänka på det idag. Och jag röstade definitivt INTE på Sverigedemokraterna!! Det är skrämmande att de rasisterna kan locka så många väljare. Vart är vi på väg?

2014-09-14 14.39.54

Jonas Sjöstedt. Det var ett nytt namn som dök upp på tv:n häromdagen. Det kanske är pinsamt att erkänna att jag inte visste vem det var men när jag nämnde det för en annan bekant så sa hon PRECIS samma sak! Jonas Sjöstedt är partiledare för Vänsterpartiet och jag hade hittills aldrig hört talas om honom. Jag vet inte om det säger mer om hur ointresserad jag är av politik i allmänhet o Vänsterpartiet i synnerhet eller om hur oerhört anonym denne man är som partiledare? Lite misslyckat val av partiledare kan jag nog tycka. Om jag googlar så ser jag dessutom att han varit partiledare i över två år. Ja jösses…

2014-09-14 14.22.47-1

Det bästa med söndagspromenader är nästan att komma hem igen. Då är man trött o nöjd och kan bara sjunka ner i soffan o läsa o sova en liten stund. Det gillar jag.

2014-09-14 14.22.18-2

Till veckan väntar tre dagar i Uppsala med jobbet. Det blir en ny stad att pricka in på min besökskarta. Jag har aldrig tidigare varit där så det ska bli spännande och jag har valt en vandring i “Pelle Svanslös fotspår”. Det kommer att bli tre fullspäckade och lärorika dagar då man får möta hundratals med människor från samma bransch.

2014-09-14 14.14.19

Nu väntar jag otåligt på min första konsultation med min PT. Hon ville boka in mig på torsdag men då är ju jag i Uppsala! Jag är otålig nu, nu när jag äntligen bestämt mig för både personlig träning o detox, då vill jag ju börja NU, helst imorgon:- ). Det är mycket på gång i höst med hotellövernattningar och shoppingdagar men jag har intalat mig att man KAN göra allt det där även om man detoxar. Livet kan inte bara bestå av fika, god mat o vin. Det finns ju så mycket annat….(som vad då…:- ) Ja, ja, det ska gå!

2014-09-14 14.04.21-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!