lördag 31 januari 2015

Jag o mina hjärnspöken

 
Idag var det så återigen fredag och en timmas PT-tid. Som tur var så gick jag idag upp lite tidigare än vanligt eftersom jag befarade dåligt väder. Ja jösses vad den extra tiden behövdes!! 5.30 på morgonen hade inte många plogbilsförare varit i farten vill jag lova. Det var snömodd överallt o när jag kom ut på motorvägen så var det bara en fil som var körbar. När jag tittade över mot den södergående filen så såg jag hundratals lastbilar stå i kö. Då insåg jag att inga lastbilar kom över åsen (Hallandsåsen). De stod helt stilla. Jag fick köra hela vägen i 60 km/h, på MOTORVÄGEN!! Inte kul. Jag blev nästan lite sen till dagens träning.
 
 
Idag var vågen lite snäll, jag gick i alla fall ner det som jag gått upp veckan innan. Hanna tycker att jag är för hård mot mig själv. När jag vägde mig på gymmets Tanita-våg så visade det sig att jag gått ner i fettprocent i alla fall. Det kändes riktigt bra. Hanna sa att jag måste göra mig av med mina hjärnspöken så att jag inte är så viktfixerad. Det gäller bara att köra på och glömma det där med vikten. Mitt problem är nog också...maten...ja just det, så förvånande. Jag trillar allt för ofta dit på onyttigheter. Hon misstänker också att jag äter för LITE. Det är det även andra som sagt men det tror jag inte. Jag är rätt bra på att äta:-)
 
 
Efter 4 månader så har jag fortfarande bara gått ner 4,2 kg. Nu har jag föresatt mig att gå ner 2 kg till innan vi åker till Gran Canaria om 3 veckor. Nu lovar jag att inte kliva upp på vågen förrän nästa fredag igen i alla fall. Den åker fram allt för ofta, jag erkänner, jag är fixerad!
När vi tittade i min Polar loop, där man kan se hur mycket jag rör mig per vecka så framkom det att jag förbrukade ca 15000 kalorier per vecka. Det är ju mer än 2000 kalorier per dag, som jag förbrukar. Periodvis så skriver jag ner vad jag äter. Då hamnar jag oftast runt 1500 kalorier, på helgen betydligt fler förstås. Det känns inte riktigt som att ekvationen går ihop..
 
 
Ikväll blev det tapas med ostar, parmaskinka, breasola, salami, pesto, soltorkade tomater m m och till det lite vin såklart. Som vanligt så däckade jag sen i soffan redan vid 9-tiden INNAN jag ens druckit upp mitt kaffe. Jag är sååå trevligt sällskap åt min man på kvällarna, att han bara står ut.
 

Dagens lunch bestod återigen av keso och morötter framför datorn.
O det här inlägget skrev jag innan ögonlocken föll ihop igår. Idag är det lördag och vi sätter oss snart i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad för en underbar SPA-helg som vi fick i julklapp. Bättre julklapp kan man väl knappast tänka sig!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!