lördag 23 maj 2015

Fattig bonddräng och dyngvalsen

Igår vaknade jag upp till denna vyn. Inte alls fel. Jag och en kollega började dagen med en promenad redan 6.30 på morgonen. En bra start på dagen innan hotellfrukost och mer kunskaper.

På kvällen igår satt jag och pratade med en politiker som nämnde att han var från Väröbacka. Då frågade jag om han möjligtvis känt Göte o Edith (min farbror o hans fru, nu avlidna) jodå minsann, de hade bott grannar!!! O han hade gått en klass över min kusin i skolan. Världen är allt bra liten. Sen satt vi där o pratade om dem o deras trädgård, släktingar m m. Riktigt trevligt.

Ordföranden i vår nämnd satte stämningen för kvällen genom att ställa sig upp o sjunga "Jag e fattig bonddräng" (jättebra sångröst o bra gjort) samtidigt som han utmanade alla andra att sjunga något. Vem tror ni var den enda som antog den utmaningen? Jo just det, jag, som inte kan sjunga... Jag ställde mig upp och sjöng en vers ur Stefan o Kristers Dyngvals, så nu har presenterat mig;-) Jag blev sen bjuden på ett glas vin o min chef berömde mig dagen efter för att jag hade bjudit på mig själv så det gick nog bra.
 
Igår kväll var sonen hemma på middag och vi satt sen på ovanvåningen och pratade. Vem tror ni då kommer upptassande igen? Jo Lexie!! Hon får inte vara på ovanvåningen men häromveckan gick hon också upp när en hundkompis var på besök. Hon gillar inte trappor så sen trodde vi inte att vi skulle fått ner henne igen men det gick. Vi gick helt enkelt ned o släckte ljuset o då kom hon tassande efter.

Nu ska jag sätta mig cykeln för en 2-milarunda. Mannen gav sig ut på en 6-7-milarundan. Jag känner mig inte riktigt redo för den utmaningen än, dessutom är det blåsigt o kallt. Jag måste först själv prova vad jag går för.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!