onsdag 16 december 2015

Ännu en fantastisk dag i Varberg

Denna hösten tror jag nog att jag besökt Varbergs stad mer än vad jag nästan har gjort de senaste 10 åren. Det är väldigt trevligt. Varberg är en stad som jag verkligen trivs i.

Idag fick jag också se min pappas gravsten för första gången. En sten som hämtats hemma från åkrarna och som in kusin sen så fint har tillverkat. Vi är så nöjda.

Dagen kunde slutat i katastrof. När jag klev ur bilen hemma hos min mamma så var jag helt oförberedd på halkan och benen bara försvann. Där kunde jag lätt brutit ett ben eller en handled 2 dagar innan avresa till Karibien men jag hade tur, lite ont i knät och smutsiga byxor var allt som blev. Lucky me!

Tänk, även om man är 52 år gammal och går i stan med sin mamma och längtansfullt står och tittar på en snygg klarblå termosmugg som är helt "läck-fri" och som kan läggas i väskan, så får man den muggen av sin mamma:-) Tack snälla mamma, vilken tur att du inte köpt julklapp till mig innan utan jag kunde få den här. Jag är sååå nöjd!

Inköpet gjordes på Önskabutiken, en butik som jag nog lätt skulle kunna gå i en halv dag. Där finns hur mycket fina saker som helst. Jag skulle kunna handla o handla o handla men det går ju inte. Muggen är jag dock supernöjd med.

En snabb visit hos min kära kompis i färgaffären hann jag med på vägen hem. Inget långt besök men ändå så kul att få ses. Jag är glad att jag tog mig tid.

Packningen av väskan är påbörjad. En dag kvar. O ja prognosen som jag kollade in ser väl inte helt fel ut, det är lite annat väder än här hemma det.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!