fredag 18 december 2015

Mot Dominikanska Republiken genom Hallandsåstunneln

Nu bär det av, nu är vi på väg och vi börjar vår resa med en premiärtur genom Hallandsåstunneln. Stationen är ny och fin och fräsch och stor med Båstadmått mätt. Som vanligt ville jag vara ute i god tid vilket innebar att min älskade man satt o frös, alldeles för tunnklädd och inte lika varmblodig som jag.

Resan genom tunneln var egentligen bara mörk med lite lysande lampor längs med tunnelväggen men det kändes som att resan därigenom var lång o sen poff! var vi ute och locket bara smällde till i öronen. Ca 10 minuter till Ängelholms station, det känns som ett lyft.

Min nya stora men "lätta" resväska är packad med nästan 20 kg. 20 kg är max vad man får ha med sig inklusive handbagage. Vis av erfarenhet har jag köpt till 5 kg extra. Tur var väl det. Jag tror att handbagage och resväska tillsammans nästan väger 25 kg redan. Vad har jag egentligen med mig?? Ok då, lite böcker finns ju nedpackade och en burk nescafé. De sakerna kommer inte att följa med hem igen. Schampo, balsam, solcreme m m ska väl också väga mindre på hemvägen eller lämnas kvar. Det ska nog gå det här.

Här ska vi bo den närmsta veckan, hotel Alisei, Las Terrenas, Dominikanska republiken. Här ska vi fira vår julafton innan vi sen åker vidare till ett annat hotell för vårt nyårsfirande. Mer om det senare.

10 grader varmt här hemma, det är helt ok för december månad men 30 grader i Karibien känns ändå ännu mer lockande. Det är premiär för oss att fira jul utomlands och det känns väldigt, väldigt lockande.

2 kommentarer:

  1. God Jul och Gott Nytt År Ingegerd!! Önskar dig en riktigt härlig resa:-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig! Vi bara njuter o har det bra. Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!