torsdag 15 september 2016

Ett kort besök i Gävle

Sitter på ett tåg mellan Gävle och Arlanda. Där kliver jag på flyget som tar mig till Ängelholm och HEM! Hem till supervärmen, som vi inte har känt av här uppe precis. Jag tänker mig ett kvällsdopp i Ingelstorp och sen lite grillat på altanen. Igår uppmättes visst 27,5 grad i Halmstad, den varmaste dagen i september på 150 år.

En massa ny kunskap är nu inmatad i min skalle och jag har för första gången i mitt liv besökt Gävle. Jag blev faktiskt imponerad. Så oerhört mycket gammal bebyggelse som finns bevarad. Jag älskar de stora ståtliga villorna, likväl som de små, små trähusen i kullerstensgränderna.

 

Stadsvandringarna på dessa konferenser är nästan det bästa utav allt. Jag kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka till denna stad.

 

 

Jag måste bara få berätta en helt osannolik händelse som en bekant till mig råkat ut för. Denna bekant råkade sitta jämte med en för henne obekant herre på väg från charterhotellet till flygplatsen i Grekland i våras. De pratade och skrattade och hade jättetrevligt. Han åkte sedan till Arlanda och hon till Göteborg. Hon har sedan dess haft lite svårt att släppa tankarna på denne man. Det enda hon visste var att han bodde i Västerås och var delägare i en elfirma. Inget namn, ingenting. Nyligen står hon så på Stockholms Central och där är han!!!

Hur stor är sannolikheten för det liksom?? Det måste bara vara ödet.

 

 

 
 

 

 
Ja lite fint väder var det även i Gävle. Ett glas vin på en uteservering hanns med innan kvällens festligheter drog igång. Maten har under hela konferensen varit helt fantastisk!!! Logistiken kring maten kanske inte lika bra men förutsättningarna var kanske inte de bästa. Jag har hela tiden fått LCHF-kost som jag beställt, o god sådan. Det är jag inte van vid. En stor eloge för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!