lördag 17 september 2016

Vad har vi gjort? Är det verkligen på riktigt? Är lägenheten vår?


















Igår tog jag en paus från arbetet och traskade längs med Nissan bort till vår bank för att utföra den slutliga betalningen av vår lägenhet! Äntligen!!! säger jag bara men samtidigt en lite ont-i-magen-känsla. Tänk om mäklare och advokaten bara är lurendrejare? Tänk om de bara tar våra pengar o sticker? Otäckt att inte var där...Nu tror jag ju verkligen att de är seriösa men man kan ju aldrig vara helt säker. Folk har blivit lurade förr. Usch o fy! Vi får vänta o se:-)
























Väl hemma igår så korkade vi i alla fall upp för att fira. Pengarna är skickade och lägenheten är vår! Champagnen vi fick i födelsedagspresent av sonen med flickvän kom nu väl till pass och god var den, det vill jag lova!

Igår var första kvällen på länge, länge som vi satt inne o åt en helgkväll. Mörkret kommer fort och kvällarna har helt plötsligt blivit kyligare. Det var faktiskt nästan lite mysigt att gå upp på ovanvåningen för att istället sitta där och äta middag. Även hösten har sin charm.


















Fullmånen lyser och jag kunde såklart inte sova. Redan klockan 5 i morse slog jag upp mina blå men att vara uppe vid den tiden och se fullmånen i sin fulla glans samtidigt som Oslofärjan är på väg tillbaks till Köpenhemn, det är alls inte dumt. Nu blev det 1,5 timmas jobb innan det var dags för frukost och sen träning.



















Som vanligt på lördagmorgnar är det boxning ner i hamnen som gäller. Mer inspirerande miljö att träna på kan man väl knappast tänka sig. Jag bara älskar det!

Nu är det återigen en fantastisk kväll och jag har satt mig på vår altan med ett glas vin. Det gäller att suga i sig de sista dropparna solsken innan det är slut för säsongen. Middagen kommer nog förstås att intas inomhus. Jag tror att det fort kommer att kyla på ner solen går ner men det är helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!