torsdag 23 februari 2017

Ännu en kväll med målarpensel i handen

























Smått kaotiskt, så kanske det ser ut men det går faktiskt framåt. Ikväll begav vi oss ut igen. Målarkläder på och pensel i handen. Ikväll fick den lilla hallen sig ännu en strykning med blå färg och listerna i den andra hallen ströks med vit snickerifärg. En ny ytterdörr ska köpas in, likaså en ny golvmatta men vi får ta en sak i taget. Sakta, sakta går det framåt.

























Gardinstänger hade jag tänkt att få upp i de två "nästan-färdiga" rummen ikväll för det köpte jag med mig hem från IKEA i helgen. MEN hade jag köpt hem rätt beslag till det?? Nix😡 Jag blir så sur på mig själv! Det hade varit så kul att få upp lite gardiner även om allting inte är klart.

























Nästa jobbardag blir lördag men sen blir det lite paus i arbetet. Det är snart dags att besöka vår egen plats i solen igen😇. Jag längtar efter sol o värme och jag längtar grymt mycket till vår spanska lägenhet. Det blir inget långt besök, bara en låååång weekend men ändå! Det är ju det här som är så bra med att ha ett eget boende, då kan man åka en förlängd helg o nu så ska mamma med! Det ska bli så kul att få visa upp den även för henne. Ca 18 grader o lite sol säger prognosen. Det är inte illa det! Bättre än här hemma där det just nu snöar för fullt. Nu räknar vi ner.















O så måste jag givetvis bara berätta om ett sprudlande glatt samtal som jag fick häromdagen. Yngsta dottern som pluggar till förskollärare i Göteborg ville gärna avsluta sina studier utomlands.  Högsta önskan var att komma in i Australien på universitet i Perth o vet ni vad! Häromdagen fick hon ett samtal med besked om att hon kommit in🙌 Jösses så glad hon var, o jag med, för hennes skull. Att jag sen kommer få världens ångest när hon väl reser, det är en annan sak. Det är ju givetvis ett äventyr och jag är sååå glad för hennes skull. Om allt går enligt planerna så åker hon i juli och är sedan färdig förskollärare i november! Helt underbart!

Förresten så var det en ny kollega på jobbet som såg ett foto utav henne häromdagen och utbrast "Henne skojar du inte bort! Jösses så lika ni är😊". Ja, jag vet, vi är lika och jag är så glad för det, kanske inte hon i lika hög grad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!