söndag 19 mars 2017

Det får vara bra nu, dags att ta tag i sitt liv


Allt för länge har matintaget varit alldeles för högt men det får vara bra nu. Det är hög tid att ta tag i sitt liv. Imorgon påbörjar jag Ulrika Davidssons sommarturbo-program som jag så galant klarade förra sommaren. Innan i vinter har jag inte varit motiverad men nu, nu är jag taggad till tusen. Det här ska jag klara! Nu kör vi!


Hela dagen igår renoverade vi i vår lägenhet. Det är så skoj, tiden bara flyger iväg. Igår målade jag fönsterfoder, dörrvalv och en spegel. Det känns som att det inte är sååå mycket kvar men alla små deltaljer tar så mycket mera tid än vad de stora projekten gör. Det var arbete från 8 på morgonen till 5 på eftermiddagen men jag ville knappt sluta.

Idag däremot då tog jag ledigt, satte mig i bilen och körde för att hämta upp mamma och sen drog vi mot Ullared. Även om planen är att köpa allt till lägenheten på Blocket och Bjäre fyndtorg så finns det ändå saker man inte köper där. Kuddar, täcken, lakan o handdukar fick i dag bl a följa med hem. En grå trasmatta var inte planerad men den gick bara inte att gå förbi. Vilken tur att Gekås finns! Så mycket bra saker vi inhandlat idag till riktigt bra priser.



Något som inte heller gick att gå förbi var det här lilla rogivande vattenfallet med det söta paret på. Det väckte mitt ha-begär och det köptes givetvis in för att placeras i vårt eget hus.


När jag såg den här väggklockan insåg jag hur tråkig klocka vi hade i köket idag. Den gamla ersattes snabbt med denna nya, för 59 kr behöver man inte tveka så länge.

Mycket semesterdiskussioner har vi även haft i helgen. Den planerade långresan till USA och Cuba nästa jul har vi tvekat mer och mer inför sen Trump kom till makten. Ska vi verkligen åka dit? Nu har vi kommit fram till att vi kör!! Biljettpriserna bara stiger, vi kan inte vänta längre. Snart så bokar vi! Även sommarsemestern har livligt diskuterats, vad det blir, det får vi se men visst lockar Spanien ännu en gång😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!