måndag 1 maj 2017

En Valborgshelg med mycket fokus på lägenhet


Ja så var ännu en långhelg till ända. Ännu en helg då stort fokus har lagts vid att färdigställa vår svenska lägenhet i tid till sommaren för att även den ska kunna hyras ut. På Valborgsmässoafton kopplade vi förstås av en stund. Vi tog oss ner till Victoria i Båstad där man som vanligt blev serverad fantastiskt god mat. Charkplanka till förrätt och en godomlig entrécote med hemslagen Bea-sås och sallad till det. Ljuvligt säger jag bara!





I helgen har vi äntligen fått köpt in de sista stora detaljerna till lägenheten. Ett badrumsskåp och en bäddsoffa. På Blocket och Bjäre fyndtorg, där har vi hittat det mesta. Det vi inte hittat där har vi hittat på loppis och seond hand. Det är inte mycket pengar vi har lagt ner här men ändå så tycker jag själv att det har blivit så fint. Bäddsoffan vi köpte idag var en IKEA Månstad som vi köpte för 1300 kr, badrumsskåpet från Svedbergs betalade vi 300 kr för. Helt ok tycker jag!


Snygg o välbevarad soffa i en härligt mörkgrå färg. Fåtöljen passar inte riktigt in men den fanns sedan tidigare och får kanske hänga med ett litet tag till. Vi får se. Jag kanske hittar något bättre. Möbleringen i vardagsrummet är sååå annorlunda jämfört med tidigare men också så mycket bättre. Det är nu ett helt annat rum. Tänk så mycket en annan möblering kan göra. Nu utnyttjar man ljuset i lägenheten från både soffa och matbord.


Utsikten från lägenheten är gudomlig. Visst borde det gå att hyra ut den här vyn?


Lantligt och charmigt med utsikt över Hallands Väderö. Jag trivs så bra här inne att jag nästan själv vill flytta in:-)


Uterummet är nu nästan själva hjärtat i lägenheten. Hit går vi titt som tätt för att äta eller bara umgås. Helt ljuvligt.






Ny ytterdörr och ett nytt golv. Det var välbehövligt och gjorde så stor skillnad. Från att ha varit en mörk o tråkig hall så har den här lilla hallen nu blivit både ljus, charmig och trevlig.




Förutom lägenhetsfix och inköp av soffa o badrumsskåp så har vi även hunnit med att jobba lite i trädgården samt sova ett antal timmar i solstolarna på vår ljuvliga altan. Det är synd att klaga.




Denna kvällen har ägnats åt cykelfestplanering. Nu är fördelningen klar och vi vet vem som ska äta var samt vem som ska bjuda på vad. Nu ska vi bara skicka ut instruktionerna.

John Blund sitter o väntar på mig o kastar kontinuerligt sand i mina ögon. Jag tror att jag gör honom till viljes ock kryper ner. Det hjälpte visst inte att sova i solstolen i eftermiddag. Imorgon går jag med lätta steg till jobbet. Från att ha innahaft två chefsroller i över ett år är jag nu tillbaks på bara en och det ska bli så skönt! 

God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!