lördag 6 maj 2017

Uppe i ottan efter en tidig fredagkväll



Jakten på loppisfynd går vidare. Tisdagar och torsdagar, då är det öppet på Erikshjälpen i Halmstad och där finns så fantastiskt mycket saker att botanisera runt i. Högt o lågt. Idag fyndade jag bl a en lila lampskärm för 10 kr (i nyskick) samt en tavla att bli glad av. En något bisarr målning av en pojke med hund där pojkens anletsdrag är något ålderstigna men som ändå utstrålar en sådan glädje att det inte går att låta bli att dra på smilbanden när man ser den.




När tavlan o lampskärmen väl kom på plats kände jag mig också tvungen att möblera om lite. Gungstolen som stod i ett sovrum fick nu flytta hit o en fåtölj fick flytta ut. Nu ser det bättre ut. Kanske lite brokigt med en randig kudde i blått o en gungstol med blommigt tyg? Det kanske vi får ändra på. Just nu funkar det.



Liiite mer produktiv blir man kanske ändå när man är ensam hemma. Sleva i sig mat går fort när man är ensam, hur kul är det egentligen? Somnade som vanligt i soffan innan omröstningen i Let´s Dance är klar så idag var jag uppe i ottan. Två maskiner tvätt hänger redan ute o vajar i vinden och den tredje är på gång. All hemekonomi som jag legat efter med är nu avklarad och jag sitter i träningskläder färdig för att åka iväg till Studio 4 för första träningspasset på evigheter. Nu tror jag att min förkylning är så pass botad att det ska gå.


Solen skiner och jag är full av energi inför dagen som både ska innehålla målning och trädgårdsarbete i en lagom mix. Kan jag dessutom få några timmar i solstolen i eftermiddag så kommer jag att känna mig nöjd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!