söndag 4 juni 2017

En hel dag med jobb och en hel dag med avkoppling

Hallavara dal

Igår inledde vi dagen med en 7 kilometer lång promenad i naturskön miljö. Vart vi än går är det vackert. Igår valde vi vägen som gick genom Hallavara dal. Har ni inte varit där, då måste ni åka dit. En fantastisk men kanske lite bortglömd plats på Bjärehalvön.



Efter den promenaden smakade frukosten bestående av ägg o bacon riktigt, riktigt gott vill jag lova!


Rosenhaggtorn

Resten av dagen ägnades åt hårt trädgårdsarbete. Både vår trädgård samt en något igengången trädgård utanför stugan gicks igenom. När klockan redan hade slagit 6 på kvällen, då som först packade vi ihop. Då värkte det i hela kroppen och stegräknaren hade passerat långt mer än 28000 steg denna dag. Jamen förresten, en dryg timma unnade vi oss i solstolarna mitt på dagen, trots det var jag så slut att jag däckade redan klockan 10 på kvällen. Idag värker det i varenda muskel i kroppen.

Rhododendron

Idag började vi återigen med en morgonpromenad men kom snart på att det var perfekt cykelväder idag. I princip helt vindstilla. Promenaden kortades ner och vi gick hem och åt frukost för att kunna ge oss ut men då började det regna! Tråkigt för cyklingen men ack så välbehövligt i övrigt.

Det blev istället en heldag i soffan med datorn i knät där jag lagt in stugan till uthyrning på Homeaway. Vi får väl se om det ger fler besökare men den är redan uthyrd 4 veckor i sommar och det är gott så. Jag älskar när jag har tid över att ägna mig åt sådant. Det är så sällan och det tar tid! Det ska gudarna veta.

vallmo

clematis

Nu har jag ett gäng här som tittar på Moto-GP och jag ska bjuda på mat. Det blir grillade korvar med grönsaksplåt. Squash med ost på tillsammans med tomater och diverse andra grönsaker. Jag har inte provat innan men det låter gott.

Den här dagen behövde jag. En hel dag med bara avkoppling. Livet består ibland av allt för mycket jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!