onsdag 28 juni 2017

Fångar dagen med ett besök på Hamnplats nr 3

Hovdamen

Ibland så längtar man bara bort. Drömmen om den svenska sommaren infrias sällan. Då är det lätt att börja längta efter våra veckor i Spanien i slutet av juli o början av augusti men det kan man ju inte börja med redan nu! När vi kommer hem från Spanien då är semestern redan slut o nu har den inte ännu börjat. Vi måste leva här o nu!

Hamnplats nr 3

I år har jag som målsättning att vi ska gå ut o äta på olika restauranger här hemma i vårt närområde en gång i veckan. Det är så många restauranger vi sällan eller aldrig besökt, det ska vi försöka råda bot på i år. 

Dagen började på bästa sätt då jag vaknade tidigt och gav mig ut på promenad. En promenad som övergick i lite lätt jogging bara för att jag hade lust. Idag har vi sen åkt tillsammans till jobbet, något vi allt för sällan gör. Efter jobbet blev det en liten shoppingrunda för att försöka ekipera mannen. Det.är.inte.det.lättaste!!! Han är så kräsen och konservativ🙈🙊att det nästan är helt hopplöst. Idag lyckades han ändå få med sig både skjortor, shorts o t-shirt hem🙌

Båstad hamn

På väg hem körde vi då ner om hamnen i Båstad och satte oss på Hamnplats nr 3. Lite blåsigt och lite kyligt men med infravärme och en filt om benen så satt vi bra här. Mitt första besök här sedan krogen bytte ägare och namn. Av mig fick det idag högsta betyg!! Fantastiskt smakrik och god mat tillsammans med excellent service. Vad mer kan man begära? Jo, kanske att portionerna kunde varit något större. Om man inte äter bröd till, vilket vi inte gör, då var det nästan så att man funderade på att stanna i korvkiosken på vägen hem....en förrätt eller dessert hade nog behövts här. Det här är vardagslyx, fånga dagen.


Även igår passade jag på att fånga dagen. Morgonen inleddes genom att jag lämnade in bilen på service. Därifrån tog jag en lugn o skön promenad genom staden och passade på att studera hus och pågående byggnationer.



O stugan förresten, det är helt galet! Den är uthyrd varenda vecka ända in i september!!! Ja två veckor har vi själva bokat upp den på helgen för att våra barn ska få plats när vi har kalas så då finns där några lediga strödagar men i övrigt! Fullbokat!!! Klart över förväntan. Det är nu man får lön för mödan. Allt jobb vi la ner i vintras, nu kan vi konstatera, det var värt varenda timme.



Jag njöt verkligen på min väg till jobbet igår. Det är så vackert överallt. Det gäller att njuta här o nu. Fånga dagen. O SEN åker vi till Spanien🙊........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!