måndag 26 juni 2017

Har midsommar blivit en TV-helg?


Det är rätt ironiskt. I Florida sitter min syster o gnäller över att det är för varmt. 31 grader i skuggan. Här hemma i Sverige sitter jag o gnäller för att det är för kallt. Höststormarna viner runt knutarna. Det är definitivt fel syster på fel plats. Jag hade varit glad om det varit 31 grader här o hon hade varit glad om det varit kallt o kyligt i Florida....

Givetvis blev det ingen midsommarafton utomhus. Förmiddagen var varm o skön men sen drog kalluften in och regnat började falla ner. Det blev givetvis trevlig ändå med trevligt besök men visst saknade man att få sitta så som vi gjorde förra året?

Midsommardagen bjöd på ännu sämre väder, åtminstone inledningsvis. Efter att vi ätit frukost, sagt hej då till vår vänner och efter en fem kilometers promenad så sjönk vi ner i soffan, mannen o jag. Netflix plockades fram och sen såg vi Tarzan och därefter pilotavsnittet av Anne på Grönkulla.

Tarzan var bra men overklig såklart. Anne på Grönkulla föll jag pladask för. Lika bra som böckerna man en gång läste. Det är bara att erkänna. Jag fastnade framför tv:n även igår och jag hann med hela säsongen på en enda helg....Väl värd att se, har ni inget att göra, se den!

Som tur var så klarnade det upp framåt kvällen på midsommardagen och vi satte oss på cyklarna för att traditionsenligt hälsa på min svägerska o svåger. En fantastiskt trevlig kväll och nästan 3 mil på cykel. Där hoppas jag att åtminstone en del utav kalorierna från fredagens godis trampades bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!