torsdag 1 juni 2017

När senildemensen sätter in trots att Tretti.se är snabbare än Ville Vessla

rodedendron

Idag fick jag börja dagen med att åka till mannens arbetsplats för att där hämta en pärm. Förhoppningen att jag skulle stöta på en f d kollega kom dock på skam. Hon brukar var morgonpigg och jag var där strax efter 7 men icke, hon var inte där😭 I gengäld fick jag se de här praktfulla rhododendronen som blommade med full kraft. Det gav mig morgonenergi. Det kunde behövas för det blev ingen morgonpromenad idag heller. Jag kör lite 5:2 o de dagar min kropp inte får tillräckligt med mat, då blir den stressad o då kan jag inte sova. Klockan 3 vaknade jag och föll inte i sömn förrän halv 5 o sen ringde klockan 5 igen. Då hade jag INTE lust att gå upp vill jag lova!

rosor

Jag måste verkligen lovorda Tretti.se. Igår beställde jag min Moccamaster innan jag åkte till jobbet. Idag kl 12.07 fick jag ett sms som meddelade att jag kunde hämta min nya kaffebryggare på ICA Gamlegården i Båstad! Synd bara att man är så disträ (senildement??) att man, trots att man tänker på det vid Entré Båstad, ÄNDÅ glömmer att svänga in på ICA för att ta den med hem!!! Grrrr:-( Hur svårt kan det vara alltså? Ja vi får väl hoppas att jag kommer ihåg det imorgon istället, annars åker jag banne mig tillbaka!

Vet ni förresten vad jag gör när mina rosor börjar sloka? Jo då klipper jag ner dem och lägger dem i vatten i en skål, då får de ännu ett liv och kan glädja mig ännu en vecka. Hur läckert som helst.

Tack o godnatt för ikväll!


1 kommentar:

  1. I really appreciate this wonderful post that you have provided for us. I assure this would be beneficial for most of the people. elektrisk mokabryggare

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!