onsdag 12 juli 2017

Den som väntar på något gott.....




Semestern är här! Efter en dags jobb i måndags och några timmar igår och några timmar idag så känner jag mig nu rätt så ledig. Vädret är väl si så där men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Bara vetskapen om att vi snart ska åka ner till vår egen plats i solen och vara där i 16 hela dagar gör mig lugn. Vädret här hemma blir då helt ok. Vi kommer att få sol o värme så att det räcker och blir över känns det som. 34 grader på dagen o 21 på natten, mmmm, då gör man inte många knop. Det blir tidig morgonträning, sedan stranden o sen glider vi bara runt på kvällarna. Äntligen kan vi också utnyttja vår egen altan när det är riktigt varmt o skönt. Jag är riktigt glad över att vi inte ha kvällssol där.

åsnor

Här hemma rullar det på. Dottern har åkt till Australien och känner sig nog ännu lite vilsen. Ännu inte många på plats på universitetet men de kommer. En liten snap från Perth har jag ändå fått se. Det är tur att man så lätt kan skicka bilder så att jag kan leva mig in i hur hon har det.

Det bästa med ledighet är nästan att man har tid över för träning, mer än vanligt alltså. I förrgår blev det en joggingrunda, igår morse körde jag ett tufft magpass med Studio 4 nere i hamnen och idag blev det återigen en joggingrunda då jag passerade dessa åsnor? mulor? mulåsnor? Ja nåt är det.


I fredags när alla barnen var hemma spelade vi poängkubb. En ny variant av kubb som var riktigt kul. 

Idag har jag bakat!! Först lowcarbbröd med frön o kruskakli. Såååå gott!!! Jag klämde inte mindre än fyra bitar till lunch (det är därför jag sällan bakar, jag kan inte låta bli att äta...). Därefter bakade jag en glutenfri limpa utan majsmjöl o skit, bara frön o dylikt även där. Den har jag ännu inte smakat men den ser inte alls lika kul ut. Vi får väl se om den går hem.

Igår gjorde vi ett försök att åka till stranden efter min träning. Vi var där i ungefär 15 minuter utan att klä av oss, sen åkte vi hem men kunde i alla fall sola i trädgården på em. Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Ikväll kommer andra dottern hit o grillar o ev även bonussonen. Det blir nog en bra dag även idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!