måndag 17 juli 2017

Minibilsemester på Östkusten


Imorse packade vi bilen och lastade cyklarna där bak för att ge oss iväg på en liten mini-bilsemester på Östkusten. Det blir bara två eller tre nätter men ändå. Vi gillar bilsemester och vi är allt för dåliga på att se oss omkring här hemma i Sverige.


Vi körde mot Sölvesborg, där parkerade vi bilen och lastade av cyklarna. Det blåste rejält men solen sken o jag frös. Jag startade med jeans, t-shirt o regnjacka men efter en stund fick jag upp värmen och kunde dra av mig plagg efter plagg så till slut blev det t-shirt o shorts. Lunchen och platsen för lunchen var helt fantastisisk! Nyrökt makrill och skagenröra på ett litet bord invid havet. Kan det bli bättre än så?




Ca 3,3 mil hann vi avverka idag. Från Sölvesborg och bort till Nogersund, nästan hela vägen utmed havet. På vägen bort i medvind, på vägen hem i frisk motvind men den fick mannen ta, jag gled med på rulle jag:-)





Efter cykelturen lastade vi åter cyklarna, gick en sväng i Sölvesborg och körde sen vidare till Karlshamn. Ännu en vit fläck på min karta som raderas. Nu har vi checkat in på First Hotell Karlshamn, hunnit med en liten "After bike" samt gått en sväng i stan. Ikväll blir det middag och sen tidigt i säng? Tror jag, men vem vet? Imorgon är tanken att vi ska gå en lång runda längs med havet innan vi drar vidare mot Karlskrona. Lite synd är det att vi inte stannar här för på onsdag börjar Östersjöfestivalen som verkar grymt stor. Det hade varit kul att uppleva men man kan inte hinna med allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!