torsdag 21 september 2017

AlltsĂ„ denna park i Halmstad😍 det Ă€r alltid lika vackert att passera förbi. En plats som ligger sĂ„ centralt men Ă€ndĂ„ lite i skymundan.



via Instagram

Anledningen till att jag passerade förbi idag var p g a ett besök hos en naprapat. Besöket var inte p g a akut smÀrta, mer i förebyggande syfte. Lite knak i nacken o lite obehagliga knÀppande i ryggen nÀr jag gör situps. Lika bra att gÄ i tid tycke jag.

Idag trÀffade jag en ny person. Jag blev inte imponerad. Det var lÀnge sen han hade sett en sÄ frisk kropp (bra dÀr i och för sig) men det kÀndes som att han inte riktigt visste vad han skulle göra. Jag misstÀnker att han lÀste innantill i en lÀrobok innan varje moment.....dessutom var han sÄ liten att det nog inte var helt lÀtt att ta sig an mig som Àr rÀtt sÄ grov.... Ja dit gÄr jag inte igen men trots allt sÄ kÀnns det bÀttre nu Àn igÄr. Det Àr nog inte helt fel att gÄ i förebyggande syfte ibland. Min svagaste punkt Àr bÄlen, konstaterade han lÀtt, som om jag inte det visste...




KvÀllens middag var verkligen ovÀntat god. KÄlrotssoppa som toppades med stekt chorizo. Jag oroade mig för om jag överhuvudtaget skulle fÄ ner det men den oron var helt obefogad! Jösses sÄ gott igen!! Den hÀr rÀtten gör jag gÀrna om o om igen. Gul lök, vitlök, kÄlrot, kycklingbuljong o chorizo. Det skulle varit grÀdde o gurkmeja i men det hade jag inte, det fick bli en klick smör men oj sÄ gott det var! SÄ enkelt o sÄ gott, tur att man vÄgar prova det ovÀntade ibland.

En kvĂ€ll dĂ„ jag plockat o röjt inför morgondagens stĂ€dning samtidigt som MatHem ringer pĂ„ dörren och levererar maten jag bestĂ€llt pĂ„ nĂ€tet. Life is good😇

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glÀdje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!