onsdag 6 september 2017

Utomhusträning under tak och en väldig oro för att Irma ska slå till



Hela hösten ska vi träna utomhus men vad gör väl det om än det regnar när vi kan vara i denna underbara miljö! Båstads gamla station står ödsligt kvar men där finns ett bra utrymme under tak. Där får vår lilla grupp lätt plats. Sämre kan man ha det. Idag var det boxning o jädrar vad det då smäller! Jag har sagt det förr o jag säger det igen, det är då jag tar i som mest, det är då jag inte hinner tänka, jag bara pangar på.  Jösses så kul det e👊


Ännu en lågkaloridag men vad gör väl det när det vankas ägg o räkor. Sämre middag kan man få.

Efter träning o mat så stressar man runt en stund med en enda längtan, att få sjunka ner i soffan...det är avkoppling det nu när sommaren är över. Det är något visst även det. TV har jag knappast sett på hela sommaren (ja, ja, lite Netflix allt ibland men i övrigt inget). Nu är serie-säsongen här och även det har sin charm. Var sak har sin tid (utom vinter, den kan jag vara utan).

Ikväll tittar jag på Farang med Ola Rapace. En oerhört spännande serie som handlar om knarksmuggling i Thailand. Gastkramande och otäckt.

Irma oroar mig fortfarande borta i Karibien. Jag hoppas verkligen att den drar förbi Florida så att min syster sitter i säkerhet. Hjälplöshet är det man känner mest av allt.

Det är många som känns allt för långt bort just nu. Yngsta dottern är långt bort i Australien och jobbar på sina sluttentor. Jag önskar att jag kunde var där. Bjuda på lite fika, bjuda på lite mat, bara finnas till hands. Troligtvis är det dock jag som känner större behov av hennes närhet än hon utav min. Typiskt mammor kanske...

En dag i taget. Det är man får leva livet.


1 kommentar:

  1. Vi kanske ska göra gemensam sak och sätta oss på flyget till Australien? Haha...vilken chock våra studenter fått:-) Ändå härligt att det går bra over there och att de verkar ha det bra!

    Kram!!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!