onsdag 22 november 2017

Det är väl tanken som räknas??


Idag var verkligen ambitionen på topp. Aldrig förr har jag väl packat träningskläder när jag ska bo på hotell o gå på konferens men plötsligt händer det! Tidigt i säng igår efter en mycket lugn middag och jag stod o studsade utanför gymmet på 22:a våningen redan vid 6-tiden i morse men ack vad jag blev besviken. Två löpband, en crosstrainer och någon liten träningsmaskin och allt var redan upptaget! O jag som trodde att jag var morgonpigg...

Det här var verkligen antiklimax. Det fick bli en liten miniträning på rummet för att kicka igång kroppen. 40 squats, 20 burpees, 20 armhävningar och 100 jumping Jacks. 10 minuter pulshöjande träning innan frukost är väl bättre än ingenting? Att jag sen proppade i mig en rejäl hotellfrukost är en annan historia.

Nu är jag redo för en heldagskonferens (den första utav två) med temat Smarta städer. Mitt spår heter uppkopplad infrastruktur. Det kommer garanterat att bli jättespännande och skapa ny inspiration till vår digitaliseringsresa på jobbet.

Ute är det vitt o kallt. Det är verkligen inte min årstid nu. Snö är vackert, ja men kylan!! Den tål jag bara inte men det är ändå ok nu, nu har jag min egen plats i solen och nästa vecka åker jag dit. Visserligen dippar då termometern till 16 på dagen o 9 på natten men det är bättre än här😀




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!