söndag 19 november 2017

Julpyntet åker fram efter kvalitetstid med dotter på Väla o egentid på IKEA



Vilken fantastisk dag jag haft idag! Tidigt hämtade jag en utav döttrarna på stationen, efter att hon gjort ett besök i Halmstad, för vidare färd till Väla. Vi parkerade ganska precis när de öppnade och sen myste vi runt och kollade kläder o skor och fick med oss en del hem. Besöket avslutades med en gemensam lunch. På fredag åker hon och hennes kära sambo för en tre veckor lång semester till Australien för att sen samma dag som de kommer hem, få tillgång till sitt nyköpta hus!! Vilken lycka! Bara några dagar innan julafton blir det inflyttning och vi hinner precis att hjälpa till innan vi beger oss iväg på vår resa till Florida o Mexico.

Nåväl, dottern behövde sen åka hem för att möta upp sambon men efter att jag skjutsat henne hem så åkte jag tillbaks till Väla men gick nu in på IKEA för att få lite inspiration till vårt spanska hem. Vi har insett att soffan vi har där nere är fin men inte så praktisk och inte så bekväm. Ett par sovplatser till är vad vi behöver så det får bli en bäddsoffa. Kanske inte lika snyggt men mer praktiskt och mer bekvämt. Vi behöver kunna sitta skönt när vi är där även på vintern. När det är sommar o sol då sitter vi givetvis ute men så varmt är det ju inte alltid. Många barn har vi också och det är ju trevligt att kunna åka dit med flera samtidigt. Bäddsoffa, det är så det får bli.

Med mig hem fick jag såklart en försvarlig mängd med doftljus😀 det är verkligen säsong för det nu.

Väl hemma fick jag även lite inspiration av en f d kollega som hängt upp en julstjärna. Jag sprang genast upp på vinden och plockade fram våra fina isbjörnar som jag köpte förra året. Det är aldrig för tidigt för julpynt, det är nu det är kul, med förväntan inför julen. Redan på juldagen tycker jag att det är passé, då kan skräpet gärna få åka ut igen. För sån e jag😊






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!