onsdag 1 november 2017

Vad är väl en resa till Kuba,,,,,, - känner mig lite "Trumpen"

Image result for kuba
Bild lånad från Reseguiden

Ibland blir det bara inte som man tänkt sig. Hela tanken med vår jul- och nyårsresa i 3 veckor var att vi dels äntligen skulle få fira en amerikansk jul tillsammans med min mamma, min syster och min systerdotter, min man o jag. Dels att det nu var perfekt att kombinera detta med vår önskan om att åka till Kuba nu när man äntligen kunde flyga direkt från Fort Lauderdale till Havanna.

Flygresan till USA bokade vi redan i våras men flyget till Kuba ville vi vänta lite med för att avvakta läget i USA. Nu kände vi ändå att det var hög tid. Jag letade upp en bra tidpunkt att resa och började boka på Jet Blues hemsida, drygt en timmas flygning och till bra pris, nu bokar vi!! NÄÄÄ! Det gjorde vi visst inte alls det! När vi väl hade fyllt i allt så måste man ange en ANLEDNING till att resa till Kuba från USA. Det fanns ett antal förutbestämda anledningar men att turista fanns inte bland de anledningarna. Suck....

Det här var ett par veckor sedan och vi har letat o sökt o forskat men det verkar vara helt OMÖJLIGT att åka mellan USA o Kuba som turist! Det är helt enkelt förbjudet även som svensk. Åker man från USA till Kuba så lyder man under USA:s lagar😡 Nu känner jag mig faktiskt lite "Trumpen"😠

Ja, ja, det är väl bara till att tänka om. Resan till Kuba får vi ta en annan gång. Vi får hitta på något annat i kombination med en jul hos syrran. Nu letar vi kryssningar för fullt. Det kanske kan vara något? Vi har gjort det förr o jag gör det gärna igen. Det är faktiskt helt underbart😍 Det blir nog bra det här med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!