fredag 8 december 2017

Ja lite galen e man väl...


Ja men tjena! Rätt länge sen det blev ett riktigt blogg-inlägg. Det blir mest inlägg från Instagram nu för tiden. Tiden finns inte, lusten finns kanske inte heller. Life sucks? Eller nåt sån´t....

När vi var i Spanien där det är så lätt att träna så bestämde jag mig för att nu blir det banne mig morgonträning varje dag fram till jul! Det är för mycket semester i mitt liv:-) Jag måste köra hårt mellan varven. Tisdag gick bra, onsdag gick bra, torsdag gick bra, fredag....gick inte bra....Vaknade redan kl 3 o somnade sen om strax innan klockan ringde. Det blev ingen morgonträning idag men en gång är ingen gång. Bara för att man misslyckas en dag så får man inte ge upp. Imorgon kör vi igen o då är det Studio 4 för första gången på länge. Det ska bli sååå kul!


Ett par "platta" skor har jag länge letat efter. Jag köper nästan enbart skor med klack för det är liksom jag. Med skor utan klack känner jag mig inte fin men ibland behöver man ju även det. Att gå timme efter timme på stadsvandring i höga klackar kan bli lite påfrestande (blir liksom värre o värre med åren...). För ett tag sen så hittade jag ett par grymt snygga stövletter på Eurosko men de hade ju klack! O det var ju inte det jag skulle ha. Igår gick jag återigen in på Skomodellen o då hade jag tur! De höll precis på att skylta om till REA o mina stövletter fanns kvar💗, nu till ett betydligt lägre pris!


Från Tamaris som har sjukt sköna skor. Det skomärket passar mina fötter som handen i handsken o visst är de snygga? Kanske inte så vattentäta precis...men jag får väl använda dem när det är torrt ute😇


Ja eftersom det var platta skor jag behövde och eftersom det dessutom var REA, då fick även de här klassiska jodhpurs-skorna följa med hem, även de på REA givetvis. Dessa har jag gått i hela dagen idag och de är grymt sköna.


Ännu en ensam kväll. Jag har väl aldrig varit så ensam som denna höst. Ikväll är mannen på julbord, i onsdags var det jag som var på julbord. Givetvis är det nu rättvist men det också givetvis mer ensamt att sitta hemma o vänta än att själv gå på julbord. Till middag blev det då bara lite kycklingvingar med bönor. Helt ok en fredagkväll. En vit fredagkväll då jag faktiskt ska hämta hem min darling på järnvägsstationen.





Bilder från mitt julbord i onsdags. Trevligt o mysigt men jag höll mig till första bordet, sill o lax o ägg. Därefter var det bara vegetariskt😝det är inte min grej!


En gemensam lunch hann vi dock med i onsdags, mannen o jag. Allt för sällsynt men mysigt när det väl blir av.


I måndags när jag kom hem från Spanien så var det vår 13:e bröllopsdag. Givetvis väntade en stor bukett rosor på bordet. Han är underbar min man. Kärlek💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!