lördag 16 december 2017

Uppe med tuppen, o uteträning eller långpromenad? Det är frågan....


Sova länge på morgonen bara för att det är helg? Det är ingenting för mig. Min kroppsklocka har alltid varit inställd på att gå upp tidigt, så även idag. Det passar mig bra. Jag bara älskar att tassa omkring själv i morgonrocken o fixa o dona med julmusiken strömmande ur högtalarna.

Den där stora, stora påsen med grönkål har nu krympt till en liten, liten skål med grönkålschips. Det enda sättet för mig att äta grönkål men ack så gott!

I kylen står kvällens tryffeltårta och väntar på kvällens festligheter med alla barnen (som befinner sig i Sverige). För en gångs skull har jag INTE smakat på smeten. Jag tänkte på Annes ord: Vad vill du? Ja det är ju frågan, vill jag äta choklad eller vill jag gå ner i vikt? Jag klappar mig själv på axeln o knaprar istället på grönkålschipsen. Ikväll ska jag dock äta utav tårtan och njuta därtill. Idag är det lördag och jag kommer att vara värd den då.


Gårdagens meddelande från min tränare att vi skulle ses UTE för träning kl 9.00 idag fick mig nästan att gå i spinn!! Träna ute i nollgradigt o snö! Jag hatar vinter! Det finns en anledning till att vi åker bort 3 veckor i vinter och att vi har en lägenhet i Spanien. Jag tänkte INTE gå o träna. Sen kommer min man upp idag o frågar om jag ska åka o träna eller om vi ska ut o gå en långpromenad😩 Långpromenader på vintern? Nej tack! Nu var valet lätt, jag åker o tränar😀. Långpromenera kan jag göra i Florida nästa vecka. That´s my cup of tea😂

Träningskläder på, hej hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!