måndag 15 januari 2018

Lite mer om vårt besök på Chitchen Itza o så dagens statusrapport


Jag är lite lat, det ska villigt erkännas. När vi är på semester så vill vi helst av allt bara sola o bada, visst är det trevligt med kultur och utflykter men framför allt så gillar vi att sola o bada. Någon utflykt vill man väl ändå alltid göra. Det mest intressanta här verkade vara en resa till Chichen Itza men resan var 3 timmar lång. Åka buss är inte min grej så jag tvekade i det längsta men sen bestämde vi oss.


Ibland är det verkligen tur att man ger sig iväg. Det här vara verkligen värt 3 timmar i buss. Dessa timmar kändes ej heller alls långa då vi gjorde flera stopp på vägen och bussen som vi åkte med var hur bekväm som helst (wifi fanns det minsann också o då var ju jag hemma:-).



Företaget vi valde att åka med verkade vara det största på orten Xcaret, och det var verkligen professionellt skött, från början till slut. Varenda hållpunkt på tidsschemat hölls exemplariskt och vi var hemma exakt den tiden som utlovats från början. En stor eloge till dem. Jag tror att vi betalade ca 79 dollar per person för utflykten och det var helt klart prisvärt.


Chichen Itza som finns med på Unescos världsarvslista, det var verkligen en mäktig upplevelse och något jag absolut inte skulle vilja ha ogjort. Om ni åker till Mexico på semester så är det ett måste att åka hit för att insupa mäktig Maya-kultur. Det är ofattbart vilka byggnadsverk som kunde åstadkommas redan på denna tid.






I övrigt så är vi åter hemma och vädret är riktigt, riktigt vidrigt. Isande kalla vindar viner runt knutarna och snön faller ner. Idag åkte jag tåg p g a jetlag o allt för lite sömn. Jag tror det blir detsamma imorgon då vädret verkar bli riktigt, riktigt uselt. Oj vad jag längtar tillbaks till sol o värme.


Efter tre veckors bortavaro från jobbet och utan att ha kollat mailen alls så drunknar jag nu verkligen i mejl när jag är åter på kontoret. Det kommer att ta dagar o veckor att läsa och åtgärda men en får väl bara göra så gott en kan;-)


Nollgradigt o snö, det är inte min melodi det inte. Nu härdar jag bara ut. 

Dagens tre bästa saker:
  1. Det var många på jobbet som uppriktigt verkade glada över att jag var tillbaks
  2. Jag körde ett tufft HIT-pass på Studio 4 (skönt med riktig träning igen)
  3. En ny milstolpe har inträffat i yngsta dotterns liv och jag är så lycklig för det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!