fredag 13 april 2018

En dag på Plaza Mayor och IKEA








Torsdag 12 april

Började såklart dagen med en lååång promenad på ca 6 km med ryggsäck på ryggen. På vägen hem fylldes den med diverse nyttiga matvaror så som kycklingfilé, sallad, tomater, avocado, citron, böner, blomkål m m. Det här ska bli en resa då jag inte tänker gå upp i vikt.

Då jag nyss sagt upp mig från mitt jobb och tänker ta ut all min innestående semester så kommer jag att vara ledig i mer än 2 månader fram tills jag börjar mitt nya jobb, då går det inte att leva semesterliv hela tiden. Det måste vara lite vardag även här. Jag har också bestämt att det här är mitt livs chans att träna lite mer seriöst samt äta hälsosamt för att kunna bli av med de extra kilon som jag lagt på mig bara det senaste året. 2 pass om dagen är tanken (promenader räknas också). Igår hade jag tänkt mig en extra powerwalk på kvällen med det envisa regnet satte stopp för detta. Det blev istället 28 armhävningar och 1 minut i planka. Planka, ja, det är jag urusel på. Jag måste träna! Jag har laddat ned en app med 30 dagars plankutmaning. För mig är det redan dj-ligt tufft nu när jag är uppe på 1 minut men det ska gå!

Den här resan låg väldigt bra i tiden då det också är uppehåll i Studio 4 träningen. På måndag drar den igång igen och jag hinner hem tills dess! (Åker hem med fakir-flyget redan kl 7 på morgonen). Denna omgång är det stort fokus på kost, det passar mig alldeles utmärkt! Nu hänger jag på! Utmaningen är ju bara all tid i Spanien. Redan nästa fredag åker jag ner igen, denna gång med mannen. Inte nog med det, även bonusbarnen och deras respektive kommer ner delar utav denna vistelse. Grymt kul! MEN det kan ju lätt bli att man äter lite för gott när man är ett större sällskap. Min karaktär är inte alltid på topp men det gäller väl bara att bestämma sig? Vad vill jag?

Eftersom gårdagens prognos visade regn på em så tog jag tåget till Plaza Mayor. Målet var att köpa in en kaffebryggare samt en äggkokare på Mediamarkt. Det visade sig vara lättare sagt än gjort! Det fanns inte en enda vanlig kaffebryggare!!! Tänkte inte på att det kanske är typiskt svenskt? Det fanns HUR många kaffemaskiner som helst men ingen vanlig...Jag åkte därifrån med en stavmixer istället, något var jag ju tvungen att köpa o det kan jag nog ha nytta av det med om jag ska vara här så mycket.

När jag ändå var där tittade jag in på Zara Home som jag gillar. Där hittade jag salt i pepparkar i form av små ananas som jag inte kunde motstå, en vit o en guldfärgad. Det ser fint ut på bordet. IKEA:s tråkiga kan nu få platsa på altanen.

När jag ändå var i närheten så blev det också ännu ett besök på IKEA. Jag hade redan innan bestämt mig för att denna resan så skulle jag köpa in champagne-glas (Cava är ju gott:-) men dessa skulle INTE köpas på IKEA men så sprang jag på dessa underbara handblåsta, designade och rosa champagneglas på IKEA! 4 euro för 2 glas!! Ja men det gick ju inte att låta bli. Hur läckra som helst tycker jag. En annan sak jag inte kunde motstå var ännu en lejonkudde. Vi har en sån i Sverige och nu fick det bli en även här. Egentligen är de nog mer avsedda som barnkuddar men eftersom jag älskar lejon så platsar de bra i mina soffor ändå. Sen blev det taxi hem eftersom det regnade och jag inte orkade släpa alla kassar hela vägen till tåget och sen från tåget o hem. Vardagslyx för 17 euro, rätt överkomligt.

Kvällen tillbringades i soffan med en bok och lite soduko efter att ha ätit en middag bestående av sallad med kycklingfilé. En stund ägnade jag mig också åt att plugga spanska. Det är rätt häftig att märka att man redan hänger med lite bättre på skyltar och när folk pratar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!