tisdag 15 maj 2018

3 mil på cykel och ett besök hos bästa naprapaten som går på denna jord!


Ja idag klev jag åter upp på cykeln för att starta dagen. Älsklingen som åkte till jobbet var aningen avundsjuk, det måste erkännas. Idag tog jag racern och körde raka vägen till Båstads nya station i lagom tempo. Jag ville klocka hur lång tid det tar, tanken är att jag, när jag börjar mitt nya jobb och ska åka tåg, ska kunna cykla till stationen några dagar i veckan då det är fint väder (på sommarhalvåret...). Drygt 12 km och ca 35 min, mestadels nedförsbacke eller platt mark, helt perfekt!


Vädret var återigen helt ljuvligt och jag tog en liten extra sväng innan jag åter styrde hemåt. 3 mil blev det totalt till slut, ett helt ok träningspass denna dag. 


Energin i uppförsbackarna var ungefär lika dålig som igår på träningen. Jag känner mig sliten, energilös o trött, trots min ledighet. Märkligt. Vi får väl hoppas att energin rinner till igen.



Hästar! När man ser dessa underbara djur är det inte utan att man lite längtar tillbaks till forna tider när livet bestod av hästar, hästar, hästar o så lite jobb o vanligt familjeliv. Det är verkligen vackra djur!


Behovet av en naprapat har de senaste veckorna känts stort. Efter kickboxningspasset i Spanien så har jag känt en spänning i nacken som dragit sig upp i huvudet. Förr när jag jobbade i Båstad så besökte jag alltid Lii Schacht när behovet fanns men sen så flyttade hon till Dubai och jag fick hitta någon annan som kunde hjälpa till. Nu är hon tillbaks (efter 6 år)!! Idag fick jag mig en timmas genomkörare o jösses så stel jag var! Jag kände mig som ett kylskåp, modellen otympligare😓 Hon knäckte, stretchade, rollade, masserade och körde med stötvågsterapi mot mina stela muskler. Jag var nästan yr efteråt men jösses så skönt det känns! Om  ni har problem av något slag, eller bara känner er allmänt stela och orörliga, besök Lii! Det är sååå värt det och dessutom det till ett VÄLDIGT humant pris! När jag kommer hem från Spanien nästa gång tänker jag även boka inte ett antal PT-timmar med henne, jag tror jag behöver det upptill träningen med Studio 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!