måndag 14 maj 2018

Ett energilöst crossfitpass i ett osannolikt vackert väder


Som jag sagt innan så är det mycket fokus på träning o kost under mina 2 månaders semester. Ikväll körde jag ett tufft crossfit-pass tillsammans med Studio 4 ner på stranden. Idag hängde jag inte med och jag vet nog varför. Även om jag ätit bra  och tränat extremt mycket (för att vara mig) så har inte vikten hängt med, den är stabil😒 Idag hade jag enbart ätit en omelett på 2 ägg tillsammans med lite keso o bär på hela dagen. Det funkar inte för mig! Min kropp är inte alls intresserad av att bara ta av kroppens reserver, den vill ha mat! Jag ska inte göra om misstaget.

Saken blev väl inte bättre av att vi idag skull springa upp o ner för stranddynerna! Springa är inte min grej och att dessutom göra det i uppförsbacke på stranden! Nope, det funkade inte så bra. Bara att bita ihop o komma igen!


Om det inte är morgonträning så startar varje dag med en promenad. Idag blev det återigen 6 km i osannolikt fint väder. Det är nästan så jag får nypa mig i armen, har jag verkligen sån här tur med vädret på min 2 månader långa semester? Jag njuter verkligen i fulla drag.


Det är en ynnest att få lov att vara ledig så länge. Jösses vad man hinner med men listan är lång på allt man vill och borde göra. Man får väl vara glad o tacksam för var sak på listan som bockas av. Idag ägnade jag förmiddagen, efter promenaden, åt cykelfestutskick, utskrift av instruktioner till cykelfestdagen m m. Det är lite "meck" med att koppla dokument m m men det är samtidigt väldigt kul. I år kände jag att jag kan ta på mig mycket utav jobbet då jag för en gångs skull har tid.



Något jag länge velat ha men inte tagit mig tid till att köpa o fixa i ordning är pallkragar. Idag satte jag mig i bilen direkt efter lunch och körde till Granngården o se där hittade jag riktigt snygga grå pallkragar. Lite petunior fick jag också med mig hem o sen såklart, bakluckan full med jord att fylla kragarna med. 


"Fulhörnan" i vår trädgård kanske äntligen kan bli till någon nytta och intresset av att snygga till runt omkring kanske också blir lite större när pallkragen äntligen kommer på plats. Morgondagens projekt blir att fylla den med jord för att sen bestämma vilka fröer som ska petas ner.


Efter kvällens träning sitter vi givetvis på vår underbara altan och njuter utav försommarkvällen. Jag kommer inte att vilja gå in i kväll heller. Jag vill njuta utav varenda sekund. Trött är man ju inte heller för givetvis så passade jag på att sova en stund i solstolen tidigare idag. Vardagslyx. Imorgon tänker jag starta dagen med en cykeltur. Jag tänker klocka tiden till nya stationen om jag sen vill cykla dit för att sen åka vidare med tåg till nya jobbet. Nedför nästan hela vägen dit och sen uppför hem. Det blir ett bra träningspass.



Syrenerna börjar så sakta spricka ut och doften är helt ljuvlig! Det gäller att njuta här o nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!