fredag 11 maj 2018

Morgonträning med Studio 4 och vackra Finola-tulpaner


7.30 kickade jag igång dagen med morgonträning tillsammans med Studio 4 gänget. Jag måste erkänna att det var lite segt att komma upp idag, även för en morgonmänniska som jag. Jag har nog kommit in i semestermode...

Tulpanlökarna som petades i jorden i vår entrérabatt i höstas är jag grymt nöjd med, det enda jag ångrar är att jag inte köpte fler lökar, det får bli till hösten. Sorten heter "Finola" o enda anledningen till att jag verkligen kommer ihåg det är för att jag laddad ned en app som heter Gardenize där man kan dokumentera sina rabatter. Här kan man lägga in bilder, skriva ned namnet på de växter man planterar, när man beskär dem etc. Helt suveränt! Förresten så vet jag nog varför jag bara köpte ett paket lökar. Jag känner mig själv. Det har hänt förr att jag köpt hem lökar men aldrig orkat gräva ner dem i jorden. Trädgårdsarbete på hösten tillhör inte mina favoritsysselsättningar. Jag är dock glad att jag grävde ned dessa så att man kan få njuta utav dess skönhet just nu.



Jag uppskattar verkligen trädgårdsarbete men i lagom doser. Just nu känns det mer som att vi har en hel park o inte bara en trädgård. Med en tomt på 3500 kvm och ett hus och en extra stuga med tillhörande trädgårdar så blir det mycket! Det får bli ett par timmar om dagen, så roligt att jag skulle orka gå i trädgården en hel dag, det är det inte. Jag portionerar ut det. Idag hann jag även med en sväng till Blomsterhallen i Boarp för inköp av lite hängpelargoner till altanen samt några extra plantor lavendel till trädgården vid stugan. De är nu på plats.

Cykelfestplaneringen pågår för fullt och jag försöker också njuta av min ledighet och unnar mig en stunds middagsvila varje dag. Det är verkligen ljuvligt och lyxigt.



Google påminner varje dag om vad man gjort tidigare år vid samma tidpunkt. Inte helt fel tycker jag då minns man vad man gjort. Vid den här tiden för 2 år sen var vi på besök i Istanbul mitt i alla terrorattacker men det gick som väl var bra. Det var en stad som vi båda förälskade oss i och som vi gärna vill besöka igen. Fördelen med terrorhoten (om det nu kan finnas några?) var väl att det inte var många turister så att vi i lugn och ro kunde besöka alla sevärdheter helt utan trängsel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!